El Consell preveu obrir el 2018 el tram Calp-Teulada del tren i prolongar-lo a Dénia en 2019
- La consellera d'Obres Públics i el gerent de FGV visiten les primeres obres per a la reobertura de la Línia 9 del TRAM
- El començament dels treballs demostra, segons María José Salvador, el compromís de la Generalitat amb el projecte
La Consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha visitat este dijous a Teulada les obres de renovació de via i condicionament d'infraestructura que han començat en esta estació com a part del procés de modernització de la Línia 9 del TRAM d'Alacant, en el trajecte Calp-Dénia. Uns treballs que han de desembocar, segons lloes previsions del Consell i de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), en la reobertura durant l'any 2019. No obstant això, entre els detalls oferits durant la visita destaca la intenció de que esta posada en marxa es faça per fases, de manera que el primer tram (Calp-Teulada) puga estar operatiu "per a mitjans de 2018", segons ha assenyalat el gerent de FGV, Ángel García de la Bandera.
Les actuacions previstes en la primera part del projecte, ja en obres, afecten les estacions de Teulada, Gata de Gorgos i Dénia i compten amb un pressupost de 6.404.331 euros, que inclou els treballs a realitzar i l'adquisició de materials, com ara carrils i desviaments. Alhora, també es realitzaran actuacions en les andanes de les estacions de Benidorm i L'Alfàs del Pi.
Les obres, amb un termini d'execució de 10 mesos, i també suposaran la urbanització de l'entorn.
María José Salvador, que també ha estat acompanyada pels alcaldes dels municipis afectats per esta intervenció i pel director general, Carlos Domingo, ha destacat que "amb l'inici d'estes obres, la Generalitat ha complit el seu compromís de modernitzar la Línia 9 del TRAM d'Alacant en escometre, segons els terminis previstos, les obres necessàries per a recuperar el servei ferroviari en el tram Calp-Dénia i oferir un transport públic de qualitat i segur, igual que en la resta de la xarxa del RRAM d'Alacant".
17 milions d'inversió
La consellera ha afegit que "la falta d'inversions que ha patit la línia durant més de 20 anys ha provocat el seu abandonament i un deteriorament de les infraestructures, però s'ha demostrat que l'actual Govern valencià està compromès amb esta línia, com demostra la inversió de 17 milions d'euros recollits en els Pressupostos de 2017 "per modernitzar-la.
Salvador ha anunciat que "en gener de 2017 es licitaran les obres de renovació de via del tram Calp-Teulada, i continuaran els tràmits per a la contractació de les actuacions previstes en els trams Teulada-Gata (primera fase) i Gata-Dénia (segona fase) per a completar així el procés de modernització de la Línia 9, obrint el servei ferroviari per trams, segons es vagen concloent les diferents obres".
Com a part de la modernització d'esta línia, alhora que es realitza la modernització de les vies es procedirà a la instal·lació dels sistemes de seguretat de bloqueig automàtic i ATP (Automatic Train Protection) entre Calp i Dénia. El projecte conjunt d'instal·lació d'estos sistemes de seguretat de la Línia 9 ascendeix a 13,5 milions d'euros, dels quals ja s'han invertit 8,5, i que s'executarà al mateix temps que es renova la via.
Mentre que continuen les obres en el tram Calp-Dénia i com a conseqüència de la interrupció del servei ferroviari efectiva des del passat mes de juliol, FGV ofereix servei alternatiu d'autobús que enllaça les poblacions Calp, Benissa, Teulada, Gata de Gorgos, la Xara i Dénia.